Jobba hos oss
Lyft & Byggmaskiner och Lyft & Byggkranar är företag som växer organiskt med höga ambitioner och i denna resan är våra medarbetare huvudpersoner. Vi är alltid intresserade av sökande med rätt profil. Har vi inga lediga tjänster för tillfället sparar vi gärna din ansökan för kommande behov (ansökan sparas i max ett kalenderår). Du är välkommen att anmäla ditt intresse via formuläret!
Läs mer om vår historia här
Aktuella tjänster
Arbetsuppgifter:
I den här rollen kommer du att vara företagets ansikte utåt då arbetet innebär kundkontakt med många kontaktytor. Du kommer att arbete med hela processen av vår maskinuthyrning från kontakt med kunden till återlämnande av varan men med störts fokus på returdelen i maskinuthyrningsprocessen. Våra kunder är både företag och privatpersoner och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
- Tar emot returer och funktionskontrollera maskiner
- Rengör maskiner samt utför mindre reparationer och beställer reservdelar till detta
- Registrerar ordar och dokumentation i vårt uthyrningssystem
- Fältarbete i form av service till våra kunder
- Rådgivning till kunder via telefon och i vår butik i valet av maskiner och material
Du kommer att vara stationerad på vår depå i Malmö (Toftanäs). Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag-fredag kl 07-16. Anställningen kommer att inledas med en provanställning på 6 månader och sedan övergå till en tillsvidareanställning.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som trivs i en roll där du har varierade arbetsuppgifter och jobbar med en hög servicekänsla. Rollen ställer krav på att du gillar att arbeta i team men även har förmågan att på egen hand se vad som behöver göras och tar egna initiativ. Du är ordningsam, serviceinriktad och anstränger dig för att leverera lösningar till våra kunder. Som person är du positiv, prestigelös och har lätt för att samarbeta.
Vi förväntar oss inte att du ska ha all kunskap om våra maskiner och nischade bransch utan det viktiga för oss är att du har ett maskinintresse och är nyfiken på att lära. Har du erfarenhet av att arbetat i en liknande roll sedan tidigare ses detta som meriterande. För den här tjänsten är det ett krav med B-körkort samt att du kan svenska språket i både tal och skrift. BE-kort och truckkort ses som meriterande. Du behöver även ha viss datorkunskap då vår order- och dokumenthantering sker via dator.
Tjänsten planeras att tillsättas så snart vi har hittat rätt person. Sista ansökningsdag är den 17/9 men urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Om du har frågor, kontakta Katarina (HR) på telefon 0431-371 328.
Välkommen med din ansökan!