Jobba hos oss

Lyft & Byggmaskiner är ett företag som växer organiskt med höga ambitioner och i denna resan är våra medarbetare huvudpersoner. Vi är alltid intresserade av sökande med rätt profil. Har vi inga lediga tjänster för tillfället sparar vi gärna din ansökan för kommande behov (ansökan sparas i max ett kalenderår). Du är välkommen att anmäla ditt intresse via formuläret!

Läs mer om vår historia här

Aktuella tjänster

Avdelningsansvarig för vår el-avdelning:

Vi söker dig som vill leda och utveckla Lyft & Byggmaskiners el-avdelning.

Arbetsuppgifter
Som ansvarig för el-avdelningen har du det yttersta ansvaret för att säkerställa att avdelningen drivs på bästa sätt och att uppsatta mål nås. Du ansvarar för planering och ledning av avdelningen, både på ett övergripande plan och i den dagliga driften. I rollen har du arbetsmiljöansvar samt ekonomiskt ansvar för avdelningen. Du har även personalansvar för avdelningens medarbetare.

Andra arbetsuppgifter i rollen är att:

  •  Bistå våra säljare och depåchefer vid införsäljning av tillfällig el- och värmetjänster
  • Tillse att verksamheten har ett avvägt sortiment av reservdelar, komponenter och installationsmaterial
  • Hantera administrativa uppgifter i verksamhetens system
  • Skapa tydliga prioriteringar och planeringar för avdelningen
  • Driva effektiviserings- och förbättringsarbete
  • Ha löpande dialog med kundens projektledare
  • Tillsammans med ledningen ansvara för vårt egenkontrollsprogram för elinstallationsarbete
  • Du kan också behöva rycka in och utföra en del praktiska arbetsuppgifter vid behov

Du kommer att utgå från Ängelholm där vi har merparten av vår el-avdelning. Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta dagtid. Tjänsten är tillsvidareanställning med inledande provanställning med start enligt överenskommelse.

Kvalifikationer
Vi förutsätter att du har en bakgrund som elektriker och sedan har vidareutbildat dig så att du har A-behörighet. Dvs att du är auktoriserad elinstallatör som omfattar alla elinstallationer då du kommer ansvara för de jobb som avdelningens elektriker gör. Har du erfarenhet från en ledande roll med personalansvar, budgetansvar och planeringsansvar sedan tidigare ses detta som meriterande. B-körkort är ett krav då dagsresor till kunder och våra depåer ingår in ditt arbete. Du behöver vara flytande i svenska både i tal och skrift samt ha förmåga att uttrycka dig på engelska. Vidare bör du även goda IT-kunskaper och vara en van användare av Office-programmen.

Du som passar som avdelningsansvarig hos oss är en beslutsam, strukturerad och resultatorienterad person. Du är van att driva projekt, är trygg i ditt ledarskap och har förmågan att som ledare ge rätt förutsättningar för ditt team och bidra till 100 % arbetsglädje. Bland dina styrkor är förmågan att prioritera och beredskapen att ta snabba beslut när situationen kräver det, alltid med fokus på kvalitet, miljö och säkerhet.

För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du trygg i dig själv och tydlig i din kommunikation. Du är strukturerad och har lätt för att sätta dig in i olika situationer som uppkommer. Vidare är du flexibel, van vid högt tempo, att ta egna initiativ och eget ansvar gällande både ditt arbete, kunder och verksamheten.

Värdesätter du ett företag som arbetar för en god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Ansvar, Kvalitet, Engagemang kan du vara den vi söker. Välkommen med din ansökan!

Vi utför löpande urval så skicka in din ansökan redan idag men senast den 26/6 Om du har frågor är du välkommen att kontakta HR-ansvarig Katarina Lindkvist på 0431-37 13 28. Märk ansökan med Ansvarig El-avdelning.

Vi söker en medarbetare till vår bodavdelning i Ängelholm

Arbetsuppgifter

Som medarbetare på vår bodavdelning kommer du främst att arbeta med service och underhåll av bodar, både på vår depå men även ute hos våra kunder. Etablering och avetablering av bodar på våra kunders arbetsplatser är även en del av dina arbetsuppgifter.

Andra arbetsuppgifter i rollen är:

  • Bodreperationer så som snickeri, fasad- och takreparationer, avlopp- och vattenledningsreparationer och installationer etc.
  • Registreringsarbete för hemkomna bodar och bodar som skall skickas.
  • Transporter (internt/externt)
  • Rengöring- och kontrollarbete
  • Rekonditionering, service och underhåll av bodar och dess artiklar
  • Fältservicearbete

Tjänsten är på heltid och arbetstiden är måndag-fredag 07:00-16:00.  Du kommer att utgå från Ängelholm då det är här vi har vår bodavdelning.

 

Kvalifikationer

Relevant bakgrund för den här tjänsten är någon form av hantverkarbakgrund gärna där montage och service har varit förekommande. Då resor ingår i tjänsten är B-körkort ett krav. BE-körkort ses som meriterande och truckkort ses som väldigt meriterande. Du behöver vara flytande i svenska både i tal och skrift samt ha förmåga att uttrycka dig på engelska. Vidare bör du även ha goda grundläggande IT-kunskaper.

Vi söker dig som är händig och som trivs i en roll där du har varierade arbetsuppgifter och jobbar med en hög servicekänsla. Rollen ställer krav på att du har förmågan att på egen hand se vad som behöver göras och tar egna initiativ. Du är ordningsam, serviceinriktad och anstränger dig för att leverera lösningar till kund. Som person är du positiv, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bidrar med till verksamheten och ser därför gärna kvinnliga sökande till denna tjänst.

Tjänsten planeras att tillsättas så snart vi har hittat rätt person. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Om du har frågor, kontakta vår HR ansvarig Katarina Lindkvist på telefon 0431 37 13 28. Vi ber om förståelse för att tiden för återkoppling kan vara något längre under semestertider.

 

Välkommen med din ansökan! Märk ansökan med Bodavdelning

 

Ansök här

Ditt namn (obligatoriskt)

Din epost (obligatoriskt)

Ditt meddelande

Bilagor

ANSVAR - ENGAGEMANG - KVALITET