Jobba hos oss

Lyft & Byggmaskiner är ett företag som växer organiskt med höga ambitioner och i denna resan är våra medarbetare huvudpersoner. Vi är alltid intresserade av sökande med rätt profil. Har vi inga lediga tjänster för tillfället sparar vi gärna din ansökan för kommande behov (ansökan sparas i max ett kalenderår). Du är välkommen att anmäla ditt intresse via formuläret!

Läs mer om vår historia här

Aktuella tjänster

Vi har inga lediga tjänster just nu.

Om tjänsten

I rollen som arbetsledare hos oss på Lyft & Byggmaskiner leder och samordnar du arbetet i regionen. Du kommer ha ansvar för att planera montage och demontage av regionens kranar och hissar samt genomföra arbetsplatsbesök och offertarbete.

Andra arbetsuppgifter i rollen är:

  • Demonstration av maskiner och att delge användarinstruktioner
  • Fysisk och maskin- och artikelhantering
  • Fältservicearbete
  • Leverantörskontakt
  • Bemanna projekt med de resurser som behövs
  • Tillse att avdelningens administration sköts såsom bland annat arbetssedlar, faktureringsunderlag samt lönerapporter

Tjänsten är på heltid och arbetstiden är måndag-fredag 07:00-16:00. Vi har depå i både Göteborg (Härryda) och i Jönköping (Bankeryd) och du får möjlighet att själv bestämma vilken depå du vill utgå ifrån.

Tjänsten innebär många kontaktytor och du behöver därför ha en mycket god förmåga att bygga upp välfungerande samarbetsrelationer och nätverk. Du behöver också vara en skicklig organisatör med förmåga att planera och prioritera men också kunna hantera ändrade förhållanden och nya situationer. Du har ett öga för kvalitet och är noggrann med att leverera inom givna ramar och tidsplaner. Vi tror att du är en person som uppskattar frihet i din arbetsroll där du ges möjlighet att ta initiativ.

Vi söker dig som har en god drivkraft och viljan att lära dig nya saker. Du har förmågan att arbeta effektivt utan att göra avkall på noggrannhet och kvalitet. Som person är du ansvarstagande, prestigelös och samarbetsvillig. Noggrann, flexibel samt bra servicekänsla är bra egenskaper för denna tjänst.

Har du erfarenhet av branschen eller har arbetat i en arbetsledande roll sedan tidigare ses det som starkt meriterande. Då resor ingår i tjänsten är B-körkort ett krav. Du behöver vara flytande i svenska både i tal och skrift samt ha förmåga att uttrycka dig på engelska. Vidare bör du även ha goda grundläggande IT-kunskaper. I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten planeras att tillsättas så snart vi har hittat rätt person. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan, senaste ansökningsdatum är 22/10. Om du har frågor, kontakta Katarina Lindkvist (HR ansvarig) på telefon 0431 37 13 28.

Välkommen med din ansökan!

Ansök här

    Ditt namn (obligatoriskt)

    Din epost (obligatoriskt)

    Avseende tjänst (obligatoriskt)

    Ditt meddelande

    Bilagor